Close
Logo

Despre Noi

Cubanfoodla - Acest Populare Evaluări De Vin Și Comentarii, Ideea De Rețete Unice, Informații Despre Combinațiile De Acoperire Știri Și Ghiduri Utile.

Cultură

În Armenia, o renaștere a vinului prinde rădăcini împotriva cotelor

Armenia este considerată unul dintre locurile de naștere ale vinificației, cu dovezi arheologice datând de cel puțin 7.000 de ani. În mod tragic, cultura vinului din țară a fost decimată sub Uniunea Sovietică, când a fost forțată să producă țuică în loc de vin.



În cele din urmă, asta a început să se schimbe acum aproximativ o duzină de ani. Astăzi, peste 200 de crame operează în țară, iar sticlele lor pot fi găsite acum în piețele și restaurantele din Statele Unite și Europa. Conducerea acestei renașteri este echipa tată-fiică formată din Vahe și Aimee Keushgerian, care produc vinurile Keush și Zulal, în timp ce supraveghează, de asemenea, proiectele de podgorie și de producție în colaborare pentru zeci de alte mărci.

Ați putea dori, de asemenea: Un ghid pentru Armenia, una dintre cele mai vechi regiuni viticole din lume

Nu a fost un drum ușor, deoarece unele dintre cele mai bune terenuri armene și cele mai râvnite soiuri de struguri indigene ale sale se aflau în interiorul și la granița Nagorno-Karabah. Acea republică separatistă a etnicilor armeni – rezultatul unui război brutal dintre Armenia și Azerbaidjan din 1991 până în 1994 – a devenit din nou o zonă de conflict în 2020, când Azerbaidjanul a încercat să recâștige controlul asupra pământului.



Acest lucru a dus la un sezon de recoltare dramatic și periculos pentru Keushgerienii din acea epocă, când au fost nevoiți să culeagă struguri pe tărâmurile de graniță, în timp ce bătăliile se dădeau în apropiere. În septembrie 2023, Azerbaidjanul a dat lovitura finală republicii, preluând teritoriul, evacuând 150.000 de armeni și, de la 1 ianuarie 2024, ștergând Nagorno-Karabah de pe hartă.

Cunosc bine acest conflict, după ce am petrecut aproape o lună în Nagorno-Karabah în 2004. Am fost acolo cu fotograful de război Jonathan Alpeyrie pentru a raporta situația geopolitică. Ne-am împiedicat, de asemenea, de cultura vinului din regiune, care apoi reapăruse încet din război cu un deceniu mai devreme și am petrecut câteva zile vizitând podgorii pline de mine și crame ale căror pereți erau plini de găuri de gloanțe. Experiența a condus la primul meu articol major într-o revistă internațională și mi-a lansat cariera de jurnalist de vin. Localnicii, acum refugiați, și locurile din Nagrono-Karabah vor fi mereu aproape de inima mea.

Ați putea dori, de asemenea: 9 struguri care te vor ajuta să înțelegi vinul armean

În 2021, încurajat de propriile lupte ale Armeniei, dar concentrat pe înălțarea istoriei vinului în regiunea mare, Vahe Keushgerian a promis că va face vin din struguri cultivați în Iranul vecin. Deși istoria vinului datează la fel de departe în Iran - o veche cramă armeană se află la doar kilometri de granița cu Iranul - țara continuă să susțină interzicerea băuturilor alcoolice adoptată în timpul revoluției islamice din 1979.

El a reușit în 2021, căutând struguri în mediul rural și exportându-i înapoi în Armenia, unde el și Aimee au făcut primul vin comercial din struguri cultivați în Iran în mai bine de 40 de ani.

Această saga este inima documentarului SommTV Cupa Mântuirii , care acum este difuzat online după turnee în cinematografele din America de Nord. Pentru a afla mai multe despre ce l-a atras pe Vahe Keushgerian în Armenia, de ce Aimee a decis să i se alăture și despre cum arată viitorul vinului în acest pământ străvechi, le-am intervievat pe amândoi.

  Logo Apple Podcast
  Logo Google Podcast


Transcrierea episodului

Transcrierile sunt generate folosind o combinație de software de recunoaștere a vorbirii și transcriptoare umane și pot conține erori. Vă rugăm să verificați audio-ul corespunzător înainte de a cita.

Matt Kettmann 0:09

Bună, și bun venit la podcastul Wine Enthusiast. Serviți cultura băuturilor și oamenii care o conduc. Sunt Matt Kettmann, un scriitor în general aici la Wine Enthusiast. Și astăzi vă aduc o conversație cu Vahe și Aimee Keushgerian, o echipă tată-fiică din spatele Keush, Zulal și a altor proiecte vitivinicole din Armenia. Armenia este foarte aproape de inima mea. Am petrecut aproximativ o lună acolo acum 20 de ani și a fost o călătorie care a ajutat cu adevărat să-mi lansez cariera de scriitor de vinuri, Armenia este considerată unul dintre locurile de naștere ale culturii vinului. Și astăzi se confruntă cu o renaștere serioasă în vinificația, Amy și Vahe conducând această sarcină. Povestea lor stă la baza documentarului recent lansat Cup of Salvation de SommTV și s-au alăturat podcastului pentru a ne spune ceva mai multe despre istoria vinului și a Armeniei, energia interesantă din jurul comunității vinicole a țării de astăzi și de ce Vahe a decis să riște. libertatea sa în 2021 fiind prima persoană care a făcut vin comercial din Iranul vecin în mai bine de 40 de ani.

Acesta este Matt Kettmann cu Wine Enthusiast. Sunt aici cu Vahe Keushgerian și fiica sa Aimee Keushgerian, vinificatori din Armenia de fapt, din toate locurile, și vom vorbi astăzi despre istoria vinificației în Armenia, care se întâlnește în urmă cu milenii. Vom vorbi puțin despre modul în care această echipă tată-fiică s-a reunit și a decis să înceapă să producă vin împreună în Armenia. Vom vorbi puțin despre unele dintre conflictele din acea zonă, în special în jurul Nagorno-Karabakh sau altfel cunoscut sub numele de Artsakh, care implică o parte din vinificația lor cu câteva recolte în urmă. Și apoi vom intra și în misiunea nebună a lui Vahe de a face vin și Iran sau de a obține struguri din Iran și de a face vin în Armenia. Toate acestea sunt surprinse în noul film al Somm TV numit Cup of Salvation, pe care acum îl puteți viziona online. Așa că, dacă ești entuziasmat de asta, vezi cu siguranță acel film. Și puteți cumpăra și aceste vinuri, pe care mi le-ați trimis și au fost fantastice. Nu am încercat încă vinul din Iran, pentru că mi se pare puțin prea special. Dar ceilalți din Armenia au fost fantastici. Deci haideți să ne scufundăm aici. Vahe, te-ai născut în Siria, corect, ai crescut în Liban, apoi în Italia, apoi ai lucrat în California, apoi ai făcut vin și Italia și apoi te-ai hotărât să faci niște vin în Armenia. Așa că povestește-mi puțin despre istoria ta personală și despre cum ai ajuns să pariezi pe Armenia din toate locurile în care să-ți asumi revendicarea când vine vorba de vin.

Gap Keushgerian 2:22

Înțeleg. Da, aproape secvența este corectă: Siria, apoi am crescut în Liban până la 19 ani, apoi Italia. apoi în S.U.A.—California—și apoi m-am întors pentru o perioadă de 12 ani în Armenia, care este prima dată când am făcut vin cu adevărat. Până atunci, eram comerciant, vindeam vinuri italiene în SUA, în California, pe Coasta de Est. Și apoi dau în arendă niște podgorii, apoi dau în arendă crama din Toscana și am făcut vin acolo. Și apoi Puglia am făcut vin acolo. Așa că aveam două crame care mergeau în același timp. Armenia a fost sincer, a fost o călătorie întâmplătoare în ’97. Prieten al cumnatului meu cu un prieten, urmau să plece în Armenia, au spus că vrei să ni te alături? Sigur, sigur, desigur. Și m-am înrolat în armată la Paris, apoi am plecat în Armenia. Acolo, prin vorbirea cu oamenii, mi s-a spus că de acolo a început totul din punct de vedere al viticulturii. Și fiind genul romantic, așa era tot ce aveam de auzit. Și așa că chestia asta a intrat în mintea mea, în mintea mea, la ce pot face cu ea? Și apoi doi ani mai târziu, am venit și am luat niște vii plantate vii în ’99, care la acea vreme, nu era nimeni să facă nimic în Armenia. Înainte rapid, acel proiect nu a mers – am plantat podgorii la partenerul greșit și așa mai departe. Deci, clasică decizie emoțională, și apoi, așa că în 2009, am făcut un an paus cu familia în Armenia și am început să fac un proiect, a fost un proiect mare, dar nu a existat vinificație. Așa că am făcut șase sticle de vin, toată lumea a fost ooh, a fost atât de bun. A fost atât de frumos. Și acel proiect a luat amploare. Și asta a început toată renașterea industriei. Știi, a fost un proiect de 300 de hectare. Și apoi a devenit brandul lider în Armenia, așa că a stabilit standardul pentru noua vinificație. Și apoi, în 2013, am vrut să fac vin spumant și așa mai departe. Și apoi m-am implicat cu adevărat, nu m-am întors niciodată în State. Am rămas în Armenia. Deci sunt aici de 14 ani.

Matt Kettmann 4:42

Și ești armean prin moștenire. Ai crescut vorbind armeană?

Gap Keushgerian 4:47

Da, deci vorbeam armeană. Engleza ar fi a doua mea limbă, dar așa am început la școală. Araba era limba țării. Așa că am învățat arabă, am scris arabă, dar nu am exersat niciodată cu adevărat până când am mers la armată, și toți erau libanezi și toți vorbeau arabă, iar eu eram singurul armean din barăci, să spunem așa. Altfel, știi, am ținut capul jos și fiecare și-a făcut treaba. Știți, am fost oaspeți în țara gazdă, cum ar fi Siria, Irak, Liban după genocid, acolo s-au răspândit toți armenii. Unii în S.U.A., Franța, ce altceva. Așa că acolo – ambii mei părinți erau armeni, școlari, cercetași.

Matt Kettmann 5:35

Istoria vinului armean are vreo 4.000, 6.000 de ani?

Gap Keushgerian 5:41

Ultima, a fost de 6.100 de ani - pentru că a fost datată cu carbon, această peșteră din Armenia. Dar atunci, în urmă cu trei sau patru luni, poate că acum au trecut aproape șase luni, a existat o cercetare de cooperare între cercetători locali armeni, europeni, chinezi și au dat-o la 11.000 de ani. Nu Armenia în sine, ci regiunea noastră ca loc de naștere și sa întors cu 11.000 de ani. Au fost două centre, Ashawa era struguri de vin, care este vinifera, și apoi era în el, cred că era Ashkan sau undeva, struguri de masă, deci mâncarea de struguri. Deci cei doi, unul s-a dus spre est și unul s-a dus la vest. Și apoi din Vest, a mers în Europa, a călătorit, vița a călătorit prin Europa și apoi s-a schimbat, bineînțeles, știi, așa că.

Matt Kettmann 6:33

Și apoi Armenia a avut, vreau să spun, doar pentru cititorii care nu au urmărit aceasta, această parte a istoriei lumii, Armenia făcea parte din Uniunea Sovietică. Și la acea vreme, genul de tradiții locale de vinificație erau oarecum șters sau cum ați descrie acea perioadă?

Gap Keushgerian 6:48

În timpul Uniunii Sovietice? Ne-am alăturat Uniunii Sovietice în anii '20. Știi, eram independenți, dar abia am reușit și apoi au venit sovieticii, Armata Roșie și aproape toată lumea de acolo, Georgia, Azerbaidjan, Armenia, orice altă țară din Europa de Est au devenit parte, nu toate, dar Uniunea Sovietică. Eram una dintre republicile Uniunii Sovietice. Și pentru că Uniunea Sovietică sau economia comunistă era o economie planificată, așa că trebuiau să facă planuri pe cinci ani, aveau planuri pe cinci ani, așa că aveau atât de mulți oameni și anumite țări în care se putea face vin, Georgia, Armenia, Azerbaidjan și altele. . Orapa, unul dintre ei pe care nu am putut să mă descurc, făcea parte din Azerbaidjan, dar era o enclavă armeană. Tot ce trebuia să facă era să furnizeze vin Uniunii Sovietice. Așa că Armenia fiind dată din sol și din soiurile Armeniei, ei au decis în timpul lui Stalin, care sunt georgieni, că Georgia va face vin și Armenia va face țuică sau vinuri fortificate, copii ale Sherry, Madeira și așa mai departe. Port. Așa că au copiat toate aceste vinuri în Armenia, iar Armenia a furnizat Uniunii Sovietice țuică, o mulțime, știi, distilarea a funcționat. Și cu excepția unei singure regiuni cu peșteri, pentru că acolo sunt toate dealuri, au continuat să facă vinuri de masă, practic, vinuri de masă, pentru că nu era productiv. Era plat, știi, nu puteau mulge pământul, ca să zic așa. Deci zona a rămas. Și au continuat să facă niște vinuri de masă, altfel au făcut-o în alte câteva locuri. Dar până acum, să presupunem că am trăit în evul întuneric până aș spune cu ușurință 19, 2000 până în 2009. Deci, în jur de 70 de ani, 75 de ani.

Matt Kettmann 8:53

Așadar, doar cu aproximativ 20 de ani în urmă, acest tip de renaștere modernă a culturii vinului armean a început cu adevărat să aibă loc.

Gap Keushgerian 9:01

Ei bine, știți, primele vinuri au fost făcute din Vintage 2010, au existat trei proiecte concomitent cu vinul din Vintage 2010 care a fost lansat la sfârșitul anului 2011. Acesta este experimentul pe care l-am făcut a fost 2009, cei șase părinți, dar 2000 am plantat podgorii în 1999. Dar marele proiect, 300 de hectare au fost plantate în 2006, 2007. Și apoi acea perioadă.

Matt Kettmann 9:34

Deci este într-adevăr un tânăr - mă refer la faptul că este cea mai veche regiune viticolă din lume. Este extrem de tânăr.

Gap Keushgerian 9:41

In jur de 12 ani. Renașterea renașterii vinificației armene este de aproximativ 12 ani. Adică, unii indică cu precizie în ce lună, cine când ce — este foarte drăguț, în anumite privințe, să te întorci și să spui: „Oh, îmi amintesc restaurantul ăsta, restaurantul ăsta”, pentru că era ca și cum, știi gratuit pentru toți în unele. căi, și nu a existat cultură, a urmat cultura. Și știi, când îmi amintesc când am făcut primele 25.000 de sticle și uneori mă trezesc noaptea, de genul, ce o să vând vinul ăsta? Știi, adică, eram obișnuit să vând vinuri italiene în SUA pe ici pe colo. Dar știi, eu merg la un distribuitor din SUA și i-am spus: Hei, am vin armenesc, el s-ar uita la mine ca, dacă, știi din ce părți ale lunii ai venit, așa că o voi face. Dar apoi sincer, cred că 25.000 de sticle au durat poate șase luni. Și în următorii trei sau patru ani, am avut deficit. Așa că magazinele mergeau la restaurante să-l cumpere de acolo, pentru că îl restricționam doar la patru restaurante. Deci a fost cam drăguț. Și apoi au mai venit câteva mărci și ultimii trei sau patru ani sunt acum la fiecare rând, spun că fiecare îmbrățișare a lui - acestea sunt nume armenești - fac vin, plesnește eticheta. Sau du-te undeva și cineva le face vin. Deci acum este complet scăpat de sub control. Dreapta? Care este bun.

Matt Kettmann 11:09

Care este bun. Este o problemă bună de a avea. Aimee, nu erai, nu erai pe calea vinului înainte de a te alătura tatălui tău. Dreapta? Adică, nu a fost ceva care te interesează. Este sigur de spus?

Aimee Keushgerian 11:19

Nu. Adică, am crescut în preajma vinului, am crescut în Toscana cu Vahe și nu m-am gândit niciodată că voi merge pe urmele tatălui meu. Dar absolveam facultatea și m-a invitat să particip la recolta pentru Keush în 2016. Așa că m-am gândit că ar fi foarte distractiv. Și așa că, când am mers acolo în acea toamnă, mi-am cam schimbat lumea, deoarece eu, A) am fost introdus în industria vinului într-un mod foarte diferit. Este o industrie cu multe fațete diferite. Este o industrie agricolă, este un meșteșug, este o industrie meșteșugărească, produci un produs bun. Și este o afacere internațională globală. Deci, industria vinului a devenit dintr-o dată foarte diferită odată ce am privit-o din această perspectivă. Și, în plus, venirea în Armenia ca armean din diasporă a fost foarte atrăgătoare. A nu avea propria ta țară, din punct de vedere istoric, în ultimii 100 de ani, și apoi ca națiunea ta să fie independentă, și a avea un loc pe care-l numești patrie este o decizie foarte emoționantă. Și este un subiect foarte emoționant de tratat. Deci, da, așa că, combinând cele două și apoi venind în Armenia și văzând că industria vinului pur și simplu explodează, 2016 a urmat 2015, ceea ce nu a fost foarte, au fost câteva momente decisive în 2015. Pentru industrie. Unul, de exemplu, primul, a fost primul an în care Riedel a fost importat în Armenia în 2015. Și asta, ca să pun lucrurile în perspectivă, a fost și anul în care a fost înființată academia vinului. Așa că au fost un fel de momente de cotitură care s-au petrecut cu un an înainte, pe care le puteai simți 12 luni mai târziu, și știind că efectele de ondulare se întâmplă atât de repede, a fost foarte interesant să faci parte din el. Deci 2016 a fost prima mea recoltă. Și apoi am început să lucrez la proiectul Keush cu tata, făcând methode traditionelle în Armenia, știi, și este ceea ce a face vin spumant în general este foarte special, iar apoi a face methode traditionelle în Armenia este și mai special.

Matt Kettmann 11:40

Ce ai făcut, scuze că te întrerup, dar ce credeai că vei face cu viața ta?

Aimee Keushgerian 13:13

De fapt, am crezut că voi lucra pentru o mare instituție de dezvoltare multinațională și voi lucra la dezvoltarea economiilor rurale. Și apoi și Vahe a sugerat că, știți, o mulțime de podgorii și o mare parte din industria vinului din Armenia vor face exact asta. De fapt, avem o mulțime de podgorii care se află în satele de graniță, iar strugurii și viile contribuie acum în mare măsură la creșterea economiei noastre rurale. Așa că el a spus, știi, poți să faci asta dacă ești pasionat de asta și și să-ți faci impact prin industria vinului.

Matt Kettmann 13:43
Și primești o sticlă de vin rece pe care să o împărtășești și cu oamenii.

Aimee Keushgerian 13:46

Da, asta ajută, asta e un plus. Dreapta?

Matt Kettmann 13:46

Și acum ești, mergi de fapt la școală, primești o altă diplomă, dar în vin în Dijon, Franța, corect. De acolo ne vorbești?

Aimee Keushgerian 13:51

Eu sunt. Așa că îmi iau MBA în vin și băuturi spirtoase la Școala de Afaceri din Burgundia. Este o experiență minunată. Există câteva programe de MBA care se concentrează pe vin în lume. Ai Napa, ai UC Davis, ai Kedge în Bordeaux, Universitatea din Adelaide. Când am ales programe, m-am gândit la ce regiune viticolă vreau să fiu? Și în ce regiune are sens să fii pentru Armenia? Când ne uităm la modul în care Armenia se dezvoltă ca regiune viticolă, avem anumiți struguri care ies în evidență și anumite caracteristici și terroir care definesc regiunea noastră viticolă și, pentru mine, am identificat Burgundia ca undeva unde am vrut să merg și să învăț. și, și, și iau cunoștințele mele, așa că mă întorc cu ea în Armenia.

Matt Kettmann 14:38

Grozav. Ei bine, hai să vorbim puțin despre acei struguri. Poate că poți începe și Vahe poate interveni, dar Armenia are o grămadă de soiuri indigene diferite care sunt doar tu știi, din Armenia și cred că acestea fac parte din genul Renașterii, acestea sunt redescoperite, re-evidențiate și a pune un accent bun pe ei pentru a le crește bine și a le transforma în unele cu adevărat interesante. Așa că spuneți despre unii dintre acești struguri și despre ce faceți cu ei.

Aimee Keushgerian 15:03

Da, păi, din punct de vedere istoric, avem peste 500 de Vitis vinifera despre care se spune că provine din această regiune. Așa că vă puteți imagina că sunt probabil multe mai multe decât ne putem gândi. În timpul Uniunii Sovietice, exista o pepinieră de aproximativ 150 de struguri indigeni. Și acum puteți găsi aproximativ 40 sau 50, deși acestea crește pe măsură ce dezvoltăm și redescoperim strugurii pierduți și străvechi. În general, ceea ce găsiți este că Areni este soiul nostru principal, care este soiul nostru de struguri negri. Și apoi asta vine din regiunea Vayots Dzor și Voskehat pentru soiul nostru de struguri albi. Și apoi avem și alți struguri care încep să fie descoperiți, cum ar fi Tozot, capra Chillar Gurmeet, Garan Dmak, chiar avem, suntem încă la începutul a) identificării tuturor acestor grupuri indigene care au potențial. , suntem la începutul înțelegerii clonelor pe care le avem, de exemplu, am găsit 19 clone de Areni, am găsit clone vii de Tozot, aceste selecții clonale sunt foarte semnificative în modul în care dezvoltăm podgorii în continuare. Dar, în general, suntem încă la începutul descoperirii a ceea ce avem în struguri, dar mai ales ceea ce veți găsi sunt Areni și Voskehat pentru că vrea să rostească cuvântul nobil, știți, pentru a-i da dreptate, pentru că ar trebui să se numească așa că este un soi frumos de struguri care conduce a) în ceea ce privește calitatea și stilul. Și da, doar că este, este grozav.

Matt Kettmann 16:23

Da, și vreau să spun, experiența mea cu Areni este că este mult ușor - adică există un fel de stereotip al Europei de Est din lipsa unui stil de descriere mai bun al vinului, tinde să fie greu. Adică, te gândești că vinurile maghiare tind să fie grele și mari. Și Areni este total opusul. E mai elegant. Este condus mai mult de minerale. Este mai subtil, dar găsești struguri care traversează spectrul de la vinuri mai ușoare la cele mai bogate?

Aimee Keushgerian 16:48

Da, da, avem soiul de struguri Sireni, de exemplu, care provine din Atsaf, este foarte tannic și mare. Puțin, găsiți vinuri mai îndrăznețe, cu multă structură și taninuri. Areni se concentrează pentru a fi, tinde să se concentreze pe partea mai elegantă. Dar când îl gusti, știi, tinde să fie foarte fructat pe nas, te aștepți la acest vin elegant, ușor până la mediu, cu corp, dar atunci când îl gusti are această structură neașteptată, cu adevărat minunată. Deci este foarte complex. Și produce vinuri cu multe straturi și complexitate diferite. Și există câteva caracteristici de aromă și aromă pe care le găsim pe care le puteți găsi în majoritatea Arenis. Pe măsură ce regiunea dezvoltă un stil și vinificatorii redezvoltă un stil pentru struguri. Găsim și puncte comune. .

Matt Kettmann 17:33

Grozav. Așa că să vorbim puțin despre Nagorno-Karabah și despre această situație. Știu puțin despre asta, pentru că de fapt am petrecut timp acolo, așa cum v-am menționat amândoi în urmă cu 20 de ani, am fost acolo în 2004. Am petrecut aproape o lună în Nagorno-Karabah, care la acel moment. punctul era în esență o republică nerecunoscută oficial a etnicilor armeni în împrejurimile Azerbaidjanului. A fost rezultatul unui război de trei ani destul de brutal de trei ani, din 91 până în 94. A urmat sfârșitul Uniunii Sovietice, iar armenii au reușit să-și creeze propria republică acolo, care ani de zile a fost apoi un fel de țintă a Azerbaidjanului. dorind să-l recuperezi, iar vinificația și viticultura ta au fost prinse în războiul din 2020 din Nagorno-Karabah. Și tocmai pentru a avansa rapid, din toamna trecută, Azerbaidjanul a atacat din nou și, în esență, a evacuat, 150.000 de refugiați armeni au fost nevoiți să părăsească Nagorno-Karabah. acum, de la începutul acestui an, Republica încetează deloc să mai existe, ceea ce este, știți, evident o tragedie pentru armenii care au trăit acolo de generații, dacă nu de milenii. Deci, explicați-ne cum ați fost prins în Războiul din 2020 dintre Azerbaidjan și etnicii armeni din Nagorno-Karabah?

Gap Keushgerian 18:53

Da, am făcut-o. În Nagorno-Karabakh, aveam acolo o creșă. Deci pentru că există filoxeră. Există două regiuni în Armenia care au filoxeră, una dintre acestea a fost Nagorno-Karabah. Deci nu puteai, spre deosebire de faptul că cea mai mare parte a Armeniei avea rădăcini proprii. Nu trebuia să spargi. Deci, aceasta a fost singura operațiune de înmulțire a plantelor pentru oamenii care doreau să planteze noi podgorii. Și astfel încât prima dată, desigur, am pierdut-o. Prima dată, era chiar la graniță. Așa că azeri nu ne-a lăsat să avem grijă de pământ. Deci acea creșă s-a pierdut. Dar între timp, am avut două-trei plantări în Armenia, au vrut să experimenteze cu acel soi, care este Sireni sau Khndoghni, depinde de ce sinonime și apoi acum, am reluat pepiniera aici, pentru că mulți vinificatori s-au mutat. în Armenia acum, iar unii dintre ei doresc să continue cu varietatea lor. Așa că acum încercăm să găsim o adaptare pentru a vedea unde care teren sau ce terenuri sunt bune pentru acest soi. Deci acum propagăm asta. Deci nu pierdem acel patrimoniu, dacă vreți. A fost trist pentru că o mare parte din toate au fost lăsate în urmă pentru că trebuie să evacueze în trei zile sau ceva cu adevărat prostesc. Așa că toată lumea a lăsat sticle cu rezervoare de vin pline cu vin, echipament și altele. Și apoi au mers mai departe fără să-și miște niciunul din vinurile lor. Deci a fost o mare zguduire, zguduire de realitate, dacă vreți. În Armenia propriu-zisă, în nord, unde există o regiune, este sub focul azer, deci foc de lunetă. Deci, unele dintre videoclipurile de acolo nu sunt cultivate, pentru că întotdeauna se întâmplă ceva. Și cel mai aproape ne aflăm în Armenia este satul nostru unde facem vin spumant satul Khachik, care este și în film. Și acestea sunt podgorii cu cea mai înaltă altitudine din Armenia, care sunt perfecte pentru vinul spumant, deoarece puteți avea maturitate fenolică fără a acumula zahăr. Și poți avea pH foarte scăzut, aciditate mare pentru bule. Și acolo facem noi și acolo a fost cel mai aproape pentru că este, probabil, este un kilometru și jumătate în zbor, ceea ce este foarte, foarte prea aproape pentru confort.

Matt Kettmann 21:35

Da, și așa cum se arată în film, voi, băieți, culegeți struguri dedesubt ca niște bombe și gloanțe sau, știți, explodează.

Gap Keushgerian 21:44

Nu erau bombe. Dar trebuie, știi, trebuie să mergem acolo este o cazarmă militară, așa că a trebuit să vorbim cu ei, să vorbim cu sătenii, știi, vreau să spun, da, ei vor să culeagă și să-și vândă strugurii. Pe de altă parte, nici ei nu vor să riște. Deci, practic, știi, încercăm să ne dăm seama cum să o facem. Și noi, ne-am dus și am făcut-o foarte repede. Am recoltat, nu eram siguri dacă vom putea recolta sau nu. Războiul în jurul tău și este riscant.

Matt Kettmann 22:17

Da. Da. Aimee, ți-ai dat seama că incursiunea ta în industria vinului ar implica conflicte geopolitice ca acesta?

Aimee Keushgerian 22:27

Nu, nu chiar, să fiu sincer. Da, dacă tatăl meu a fost producător de Burgundia, cred că ar putea fi puțin mai sigur pentru mine să merg pe urmele familiei, dar podgoriile pentru Keush pe care le avem sunt, știi, au fost plantate înainte de vremea sovietică. Și bazele militare au fost construite după plantarea viilor și cred că este o realitate, războiul în general este o realitate pe care puțini occidentali, în special lumea occidentală, nu o experimentează fizic, deoarece războaiele sunt în mod tradițional purtate peste ocean. Dar din punct de vedere istoric, războaiele sunt de obicei purtate lângă podgorii. Dacă te uiți la șampanie, dacă te uiți la Alsacia noastră, știi, nu este nou în istorie, că războaiele se duc în jurul podgoriilor. Și viile au acționat ca granițe, iar podgoria din Armenia acționează ca granițe. Deci da, nu cred că nu mi-am dat seama și nici nu știai, fiind la patru ore de la un război la vârsta de 27 de ani. Dar trăirea în Armenia mi-a oferit o experiență de viață atât de bogată, aș face nu-l schimb cu nimic. Este incredibil, într-adevăr, să faci parte dintr-o țară care crește atât de repede și să faci parte dintr-o industrie a vinului care crește atât de repede. Este absolut incredibil.

Matt Kettmann 23:27

Ei bine, și apoi tatălui tău vine cu o idee și mai nebunească de a merge în Iran să facă vin. Așadar, pentru a stabili această etapă, de la Revoluția Islamică din 1979, producția de alcool a fost ilegală în Iran. Dar, între timp, Iranul și Armenia împart granițele și cred că armenii pot călători acolo cu o viză de turist, așa că nu vă este închis așa cum este pentru americani și poate pentru alte țări. Și așa, Vahe, la ce te gândești în acest moment? Pentru că 2020, îndurați războiul Nagorno-Karabah. Și apoi anul următor, te duci, hai să facem ceva și mai nebunesc, sau ce te atrage la asta?

Gap Keushgerian 24:10

Bună întrebare, foarte existențială, cred, adică Aimee probabil mă cunoaște, unul dintre puținii oameni care mă cunosc cu adevărat bine și îmi înțeleg psihicul. Și, știți, vine un moment în care lucrurile stau în plată și noi facem vin. Acum mulți oameni fac vin. Se scriu o mulțime de articole. Și uneori mă simt bine, ce urmează? Știi, trebuie să fie. Când am fost în California, era Toscana. Când am fost în Toscana, era Puglia. Când era Puglia, era Armenia și așa mai departe. Și pentru că era, era ilegal, sau nimeni nu făcea vin, toată narațiunea, toată povestea a fost convingătoare pentru mine, sincer, e ca și cum, trebuie să fiu primul care face vin din el și din enclave pentru că știam despre Istoria ei, știam că am fost la Haji funerary stepping, care este frumos Tabriz în nord, știi, unde săpături care au rămas nemișcate de la revoluție și există o comoară de vin, cultură, vin, vin, toate pentru vin, pahare de aur și altele. Și nimic nu a fost. Așa că a fost cu adevărat convingător pentru cineva care este în industrie și caută următoarea aventură, nu prostia, ci aventura în unele moduri romantice. De asemenea, cam, știi, destul de mult pentru a vedea între popoare ce putem face. Și pentru doi, m-am dus, ne-am dus, m-am dus odată am făcut cercetări, am vorbit cu oamenii de acolo, m-am întors, în fiecare an a fost ceva un an, nu mai am bani în alt an, sunt ocupat cu vin că ei altul este ceva. Deci, când am făcut filmul, Jason Wise este regizor. I-am vorbit despre Iran, când o vor face, trebuie să-și fi amintit. Deci filmul a fost, atunci cred că am vrut să adăugăm asta la războiul nostru. Așa că a fost făcut un alt set de videoclipuri. Apoi altundeva, pe 21 septembrie. Pe la 21 de ani, mă sună și îmi spune: Poți să faci vin în Iran? Și știi, eram într-un loc bun, sincer, aveam destui oameni care lucrează ca să pot juca de noroc și să merg atâtea zile și să caut struguri în Iran. Și am spus, lasă-mă să dau niște telefoane, la propriu. Și, la propriu, am dat niște telefoane. Știi, cineva care știa că cineva este un prieten este kurd pentru că este Kurdistanul, unde am vrut să merg. De aici provin majoritatea strugurilor care au făcut cercetări. Și apoi l-am sunat înapoi și i-am spus: Da, hai să încercăm, voi lua un camion, care are 18.000 de kilograme, aproximativ 15.000 de sticle, știi. Și așa am spus, da, și m-am dus, nu am făcut, la un moment dat, nivelul de speranță a scăzut. Pentru că înțelegerea mea despre strugurii de vin de calitate și înțelegerea lor despre struguri este diferită. Acesta este pentru stafide sau pentru a mânca. Deci nu au putut procesa și nu am vrut să spun în continuare, vreau să fac vin. Așa că o camuflez, că, oh, vreau să cercetez că vrem să facem asta. Vrem să facem asta, că nu am cunoscut pe cineva la care am fost în diplomat care a fost ambasador, aici în Armenia mi-a spus să fiu atent. Știi, sunt foarte complicate.

Matt Kettmann 27:44

Și au pierdut, adică doar cultivatorii de struguri au pierdut, știi, două generații de înțelegere a cum a fost să crești.

Gap Keushgerian 27:51

Absolut. Ei după fapt. Așa că știam sigur pentru că armenilor li se permitea să facă vin. Deci făceau vin în case, dar nimeni nu avea rezervoare. Nu există tehnologie modernă. Ultima tehnologie a fost 1979. Imaginați-vă, imaginați-vă Europa în 79 și Kuliah, Sicilia, toate erau prese cu șurub și nu era calitate nicăieri. Așa că, știi, e timpul să stea pe loc, de 40. Câțiva ani. Da. Deci nu au sensul a ceea ce înseamnă un vin modern, cu excepția faptului că au strugurii lor care au crescut de milenii. Așa că am găsit acel struguri, toată lumea spunea, știi, Rusia sau Rusia, asta e grozav de făcut. Așa că vreau și apoi, în sfârșit, filmul, de exemplu. Este o reflecție adevărată. Nu a fost editat. Deci mergem și nu văd niciun câștigător. Continuăm. Nu văd niciun câștigător. Și eu sunt de genul, Bine, nu sunt sigur ce fac și ce-l testează pe Jason în modul în care am mers clipurile. Dar apoi încet, am început să văd videoclipuri în mijlocul nicăieri superbe, în vârful dealului, oriunde. Și atunci am început să zâmbesc. Am fost foarte fericit, știi, și apoi i-am tăiat pentru a obține strugurii asamblați, a fost în camionul frigider în diferite aruncări, am spart mormintele și apoi l-am aruncat în Armenia, am făcut un triaj cu o selecție pe masă. și am venit cu cel care are un potențial uriaș, nu-i așa de grav? Anul acesta, am încercat să plec de la Shiraz, care este una dintre regiunile cele mai cunoscute sau în poezie, Rumi și vreau să spun că întreaga regiune a Shirazului a fost cunoscută pentru că a făcut lucrări grozave. Nu am putut să o fac la propriu. Nu am putut să-l scot. Da, am continuat să-mi aranjez oameni după aceea, mi-au trimis poze cu care nu le știam, pentru că am riscat suficient ca să merg. Da, știi, adică, un tip Ei bine, unul și vorbește despre asta în film. Nu știu în ce direcție s-ar balansa. Știi, vor să-mi dea o lecție. S-ar putea să se schimbe în altă parte.

Matt Kettmann 30:09

Da, vreau să spun, din punct de vedere tehnic nu ai făcut nimic. Bine. Tocmai ai exportat struguri. Da,

Gap Keushgerian 30:16

exact. Da. Dar numele acesta este anion. Este vinificația anuală în exil. Știi, depășesc un pic limitele, așa că este ca, știi, eu Deci, toată lumea aproape toată lumea mi-a spus nici măcar să nu te gândești la

Matt Kettmann 30:33

da, trebuie să trimiți apoi o Aimee. O potrivire mai bună. Ceea ce ai crezut? Ce te-ai gândit când tatăl tău a vrut să facă asta? Adică, există niște scene bune în film care sunt oarecum tensionate, știi, ești de genul, Oh, Doamne, chiar vei face asta. nu eram infricosator. Da,

Aimee Keushgerian 30:54

a fost incredibil de grozav de nervi. Jason s-a asigurat de fapt să obțină emoții foarte reale, cred că în Armenia începea recoltarea filmelor și via era pe cale să meargă și să facă ceva ce nimeni nu a făcut cu adevărat înainte și nu facem cu adevărat nimic despre care guvernul nu este cunoscut pentru că procedură strictă și fiind previzibile în acțiunile lor. Așa că nu știam cum se va întâmpla. Încă astăzi nu știm cu adevărat cum va reacționa guvernul înainte de a nu avea voie să-și închidă membrii apropiati ai familiei să nu îi permită să meargă în țară și nu sunt sigur ce s-ar întâmpla dacă el calcă pe graniță, să fiu sincer în acest moment.

Matt Kettmann 31:32

Ei bine, și este grozav. Adică, unele dintre cele mai puternice scene din film sunt când asta știi, vinul iranian ajunge să-i expatrieze pe iranieni, știi, în Statele Unite, și ei încearcă și încearcă și spun, tu. Știi, chiar pot să gust că am gustat practic acasă, știi, pentru că au fost nevoiți să evacueze în timpul revoluției. Adică, te așteptai să obții acel nivel de răspuns emoțional asupra oamenilor care au încercat în cele din urmă vinul?

Gap Keushgerian 31:58

Am crezut că vom obține o tracțiune bună în comunitatea sommelierilor de sommelier. Restaurantele din New York, LA și San Francisco, o pun la pahar, chestia aia, pentru că ei caută și caută mereu, așa că nu eram sigur. Iranianul pentru că nu am obținut aceeași tracțiune în comunitatea armeană în care am făcut vin armenesc, dar poate din cauza Uniunii Sovietice, a culturii de a bea vin și a opri. Și în Occident, nu l-am avut. Oameni din Liban, armeni din Liban, Siria. Nu am băut. Unul pe care l-am băut în Irak, care a băut toată lumea în Liban. Dar iranienii trebuie să fi păstrat acel gust. Este în cultura lor, este în poeziile lor. Este în ei, totul este acolo. Așa au făcut-o, am primit oameni care îmi scriau e-mailuri în care spuneau: Oh, îmi amintesc că tatăl meu obișnuia să-mi ia toate ouăle. Niciun tată nu obișnuia să ia struguri din zarurile de Sud pentru a face vin acasă, chiar și în timpul prohibiției, așa ceva. Deci și a făcut asta este tot. Am făcut proiecții în Chicago și New York și urmau să fie câteva evenimente și apoi au fost întrebări și răspunsuri. Și unii ridicau mâna și vorbeau despre asta. Și cred că a fost nevoie de o primire bună. Cei doi, dar mai ales Sarah a mea, cred că sunt iranieni și nu au făcut vin. Deci, pentru ei, este cu adevărat emoționant. Pentru că acum își fac pasiunea în Oregon, spre deosebire de a include furtuna din Raspbian. Sau în Shiraz. Ei bine, sunt sigur că le-ar plăcea să o facă, știi, pentru că patria lor este acea narațiune. Așa că mănânc tot ce am avut vreodată un tip pozitiv. Sper că vor slăbi etanșeitatea în jurul vinificației și într-un deceniu, sper că cel puțin vor putea permite vinificația controlată sau limitată, știți, dar pentru piața locală de export. Nu arată bine de fiecare dată când devin plin de speranță. Știi o doamnă fără eșarfă și știi că o grămadă de oameni sunt uciși pentru o eșarfă. Pentru că o fată nu a purtat-o. Ea A refuzat să-l poarte. Și apoi oamenii au mers să protesteze. Au fost împușcați. Așa că eu și apoi am revenit în realitate. Și îmi pierd speranța că această îngrijorare despre care vorbesc, desigur, știi, rușine sau este un deserviciu pentru oameni. Știi, vreau să spun, este vin pentru numele lui Dumnezeu. Știi, vinul unește oamenii. Este, adică, este esența, știi, adică, mergi la cină în oricare dintre ele și mănânci și mergi și trăiești, nu se vorbește, nu există discuții comune. Nu există vin. Dacă nu există vin, știi, cât de mult poți face cu Coca Cola? Vom vorbi despre artă și poezie și despre visele tale ca copiii tăi să facă ceva fără să bea un pahar de vin. Doar că nu are patru săptămâni nu se întâmplă. Este, este ca un sistem de sunet fără difuzoare, știi? Bine, da. Și apoi mănâncă și pleacă. Deci, știi, suntem obișnuiți să stăm în jur de șase oameni să comandăm șampanie și să comandăm un visiniu, apoi să comandăm altceva și apoi știi, să mergem acasă împrospătat, restaurat. Așa să spun,

Matt Kettmann 35:47

spune-mi puțin despre vin, cum îl cheamă și ce fel de struguri de Shea, cum este,

Gap Keushgerian 35:55

strugurii din Rusia așa cum sunt, este foarte, este diferit. Și mai bine trebuie să fie diferit. Pentru că altfel, știi, nu e ca și cum nu aș putea identifica. Nu are taninuri, așa că, în acest sens, este mai aproape de are uneori, dar nu prea mult tenis. Categoric. Nu este ca vinul tanic. Are fructe bune. Are cireșe strălucitoare, puțină zmeură. Acest final fructat lung la palat, are un final lung și frumos la gust. Se numește Rusia. Unul dintre nume este cușer. Acum, desigur, este frumos. Și cred că este una frumoasă sau ceva de genul ăsta. Am uitat sensul exact. Și, și Rusia sau Rusia, am ales Rusia pentru a evita confuzia, oamenii spunând Rusia urâtă, știi, așa că. Dar mai ales este în Iran. Este folosit ca Rusia, știi. Și toate înțelepte dealuri frumoase nealtoite, vii de înaltă înălțime, vii foarte bine întreținute și accesibile cu catâri și măgari, știi, cu adevărat, poate că au făcut-o sus. Așa că nu sunt controlați. Până și codificatorul este gata. Sincer, ei nu le dau despre nimic. Nu erau îngrijorați că vor fi expuși pe cameră. Nu știu dacă măcar simt că ceea ce se întâmplă, sincer, doar că a venit tipul ăsta, vrea să cumpere struguri. El este armean, știi, negociem un preț. Nu se pare că erau cu adevărat îngrijorați de ceea ce se întâmplă.

Matt Kettmann 37:36

Ei bine, hai să vorbim puțin despre Armenia pentru a duce, știi, la sfârșitul acestei discuții. Dar când am fost în Armenia, acum 20 de ani, cultura era încă mult, mult mai bazată pe vodcă, de parcă ne-am așeza la prânz și ne-am șlefui o sticlă de vodcă, sau, știi, niște carne și legume la grătar și tot din asta, iar vinul tocmai începea să iasă. Deci, în special în Karbach, am vizitat o serie de fântâni, câteva crame și am încercat vinul. Era încă puțin, știi, puțin dur. Dar unele dintre cele mai bune lucruri erau cele de pe marginea drumului pe care oamenii de casă le făceau și ni le vindeau, ceea ce era distractiv de cumpărat. Dar ce vreau să spun, Amy, care este sentimentul tău despre cultura vinului în întâlnirea noastră acum? Se pare că se schimbă destul de repede. Oh,

Aimee Keushgerian 38:21

se schimbă atât de repede. Da, foarte diferit decât cred eu când erai acolo. Dar în 2015, aveam aproximativ 38 de mărci de vin înregistrate, iar astăzi avem aproximativ 200, doar pentru a vă oferi o mică amploare de creștere. Avem noi proiecte de podgorie, avem vinificatori internaționali care vin, avem cultura din oraș care s-a schimbat de la o cultură a băuturilor spirtoase la o cultură a băuturii de vin și simți că ești într-un oraș al vinului atunci când' încă în Yvonne, fiecare restaurant are liste de vinuri are o selecție bună de vinuri armenești. Se deschid baruri de vinuri, se deschid restaurante noi. Glumim tot timpul. Știi, în fiecare săptămână se simte ca și cum se deschide un nou restaurant, așa că, odată cu vinul, a adus și o creștere culinară în creștere. Și suntem încă la începutul de a înțelege că nu avem apalahi în țară. Adunăm atât de mult Appalachieni, înțelegând variațiile satelor, diferitele cote ale microclimatelor. Și, așadar, da, există doar că se simte că crește și cu siguranță este în creștere. Femelele au fost de fapt cele mai timpurii care adoptau vinul în industria vinului înainte ca aceasta să fie încă o cultură foarte sovietică. Iar femeile și femeile tind să se simtă confortabil ieșind în oraș și să bea vin. Și acum s-a mutat înapoi în toată lumea bea vin. Există festivaluri de vin care au loc în fiecare an, avem zilele europene ale vinului, avem Festivalul Vinului Adeney. Deci da, sunt eu, doar că se schimbă atât de repede.

Matt Kettmann 39:46

Și îți împărți timpul între a studia în Franța și a trăi în Armenia. Ce mai trăiești de fapt?

Aimee Keushgerian 39:51

Ei bine, în prezent sunt la Dijon, fac MBA, este un program de un an, așa că mă voi întoarce, mă voi întoarce în Armenia înainte de recolta anul acesta. Toamna asta,

Matt Kettmann 40:00
și atunci există o mare parte a vinului ca turismul vitivinicol care începe să se întâmple în Armenia chiar dincolo de armenii care locuiesc acolo? Sunt oameni care vin în Armenia pentru a experimenta vinurile? Asta se întâmplă și știi, când

Aimee Keushgerian 40:11

când turismul crește, infrastructura noastră se îmbunătățește. Se creează rute ale vinului, se construiesc vinări noi. Deci, va fi tipul principal de focalizare principală a liniei. Avem cinci regiuni viticole, dar la orice invitat, așa că este situat la o oră și jumătate la sud de Erevan. Deci este ușor de ajuns din capitală. Și are unele dintre cele mai energice proiecte și se dezvoltă foarte rapid. Deci, da, turismul vinicol vine și se dezvoltă cu siguranță. Și da, este tot ce se unește.

Matt Kettmann 40:44

De ce ai crezut evident în Armenia, când te-ai hotărât să plantezi niște struguri acolo și să mergi. Dar ți-ai dat seama că se va întâmpla atât de repede și atât de dramatic? Adică, asta e o creștere uriașă doar în ultimii, știi, șase, șapte ani, sună așa?

Gap Keushgerian 41:00

Uite, îmi amintesc că am arătat prezentările devreme, când am făcut primul proiect, acesta este în jur de 1112. Asta a fost acum 1011 1013 ani. Și eu făceam o prezentare și spuneam, știi, oamenii mă întrebau: Ce crezi? Știi, ce vinuri georgiane? Le poți compara cu vinurile georgiane? Ce crezi că știi, și aș spune cu mare încredere că nu vom recunoaște industria în opt ani maximum 10, va fi cu totul altceva. Și oamenii s-ar uita la mine. Adică, pentru că făcusem niște chestii. Nu au putut să renunțe la ceea ce am spus, știi, bine, vorbește din nou, pentru că mi-au dat beneficiul îndoielii că, știi, bine, tipul ăsta, știi, poate că uneori mă îndoiesc că se va întâmpla, dar asta e firesc, te îndoiești de tine. Dacă ești într-un loc urât, te minimizează tristețea, orice, de exemplu, nu cred. Și apoi a apărut acum, adică, știți, câteva sunt cele mai bune vinuri de broomball din Armenia, sau Cush a fost top 10 vinuri Forbes ale anului. Și, știi, adică, și apoi sunt toate celelalte reviste, orice altceva, există această redescoperire a industriei, va fi acum în rândul primilor care adoptă, cred că în faza de adoptare timpurie, unde, știi, tipurile de somelieri de vin. , Masters of Wine, directori de vin de ultimă generație, în restaurante, importatori de ultimă generație, știi, asta era la fel în urmă cu mulți, mulți ani, când vindeam vin în California. Când a venit Malbec, știi. Și apoi vei vedea Malbec. Și apoi vei vedea un alt Malbec și apoi un alt Malbec. Și apoi totul a explodat. Acum, toată lumea era interesată să facă Malbec Argentina este un bun exemplu. Noua Zeelandă este alta. Este o țară nouă, dar a fost o creștere incredibilă. Și apoi începutul a fost Sauvignon Blanc din Noua Zeelandă, chiar și Australia, îmi amintesc când veneau la restaurant sau vindeau vin din Hunter Valley, sau în locuri ori de câte ori aveam un restaurant în San Francisco, așa că știam care sunt pitchurile pe care obișnuiau să le facă. . Deci văd obstacole. Și dacă oamenii mă întreabă, pot spune cu încredere că vine la un moment dat, pur și simplu decolează, știi, frecarea este mai mică și va decola și mai mulți oameni vor veni la școală, mai multe crame se vor reconstrui. , va veni mai mult turism și așa mai departe. Lucrul important, pe care cred că îl facem, este să ne asigurăm că facem cercetări serioase, că obținem clonele, corect. Pentru că știi, vei planta o vie în următorii 40 de ani, vrei să te asiguri că densitatea potrivită este clona potrivită. Este dreptul, acesta este dreptul. Dar nu le spun oamenilor, dacă am făcut asta ca industrie și am primit recenzii și am scris reviste cu câștigători rămași din Uniunea Sovietică, imaginați-vă dacă facem cu clonele potrivite cu densitatea potrivită cu o irigare prin picurare. Pentru că avem terroir-ul pe care îl poți lua. Nu se pare că fiecare țară are sol vulcanic, podgorii de înaltă altitudine și aceste soiuri indigene. Deci avem asta. Și ceea ce facem cu el a contat cel mai mult. Și să pun Armenia pe hartă. Deci sunt foarte încrezător. Da,

Matt Kettmann 44:36

nu, iar momentul este bun. Adică, oamenii sunt interesați de toate aceste lucruri acum, nu? Adică, poate cu 20 de ani în urmă, oamenii își doresc doar un taxi, dar acum sunt interesați de cercetare și dezvoltare sau alte soiuri indigene, deoarece atât de mulți oameni sunt interesați de istoria lucrurilor și a totul acum. Amy, vezi mulți oameni din generația ta sărind în Armenia? Adică, există o cultură tinerească a vinului care iese acum la Da,

Aimee Keushgerian 44:59

Avem, avem o armeană care merge pentru ea MW. Avem pe unii dintre ai tăi în restaurante, avem generația mea. Ei bine, cred că suntem a doua generație în care avem o mulțime de fiice care urmăresc ceea ce a venit și a început tatăl lor acum 10 ani. Și și suntem, venim și începem să lucrăm și cu familia noastră. Așa că începem să vedem această schimbare generațională destul de devreme. Și da, singura industrie la care mă refer sunt profesioniștii, își obțin certificările W set, primesc, încep în crame din străinătate. Ei studiază la Universitatea Geisenheim. Deci, cu siguranță se dezvoltă într-o industrie cu adevărat drăguță. Și cel mai important lucru este că următoarea generație începe să se implice. Din punct de vedere istoric, armenii nu au fost vinificatori, spunând întotdeauna că armenii au fost medici și stomatologi și bijutieri și profesii care nu necesită pământ. Dar acum că avem pământ și avem interior, avem integritate teritorială. Și avem podgorii, acum următoarea generație devine vinificatori. Deci vedem asta cu siguranță. Grozav.

Matt Kettmann 45:59

Ei bine, sunt încântat să vizitez Armenia și să mă duc să o verific, din nou, poate aniversarea a 20 de ani de la ultima călătorie acolo. Dar îmi amintesc că am fost uimit de cât de frumoasă era țara și de cât de ospitalieri erau toți, iar mâncarea era grozavă chiar și atunci, sunt sigur că acum este mult mai bine. M-am distrat foarte mult acolo. Și a fost într-adevăr o parte importantă a carierei mele vinicole. Așa că știi, am mereu o pasiune în inima mea pentru asta. Mă bucur să văd că vinurile sunt cu adevărat excelente. Cele pe care mi le-ați trimis mi-au fost delicioase. Și le-am împărtășit câteva cu niște prieteni armeni de aici, așa că sunt încântați să vadă și asta. Deci, oricum, dacă ești interesat de această poveste, poți urmări o ceașcă de mântuire la un televizor care intră mai adânc în situația lui VA Hey și Amy Kashkari pentru a face vin în Armenia și a face niște vin și Iranul și toate astea. Așa că vă mulțumesc pentru timpul acordat astăzi. Mulțumiri. Bun. Mulțumiri. Ai încercat vreo replică armeană? Ce zici de ăla din Iran? Ne-ar plăcea să știm. Ne puteți trimite prin e-mail comentariile și întrebările dvs. la podcast, așa cum își amintește Wine Enthusiast, vă puteți abona la acest podcast pe Apple, Google, Spotify și oriunde vă ascultați emisiunile preferate. De asemenea, puteți accesa podcastul backslash wine enthusiast.com pentru mai multe episoade și transcrieri. Încă o dată. Sunt Matt Kaplan cu Wine Enthusiast. Mulțumesc pentru ascultare.